Τρίτη 13 Μαΐου 2014

ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ – ΑΡΧΙΣΑΝ ΤΑ ΟΡΓΑΝΑ 2

Στις 18/3 2014 με τίτλο ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ – ΑΡΧΙΣΑΝ ΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ανάρτησα στο μπλοκ μου λεπτομέρειες της πολιτικής ανυπακοής του δικηγόρου Μιχάλη Παρασκευά ο οποίος αρνείται να πληρώσει κοινωνικές ασφαλίσεις λόγω της διαγραφής της οφειλής του κυπριακού κράτους προς το ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων για το ποσό των 7.5 δις. Σήμερα διεξήχθη νέα δίκη λεπτομέρειες της οποίας σας μεταφέρω πιο κάτω

Όμηρος Αλεξάνδρου

Ο «ανυπάκουος» δικηγόρος εκνεύρισε τη δικαστή

Μάριος ΔημητρίουSigmaLive
Πρόσβαση στην αναλογιστική μελέτη για τη βιωσιμότητα του Ταμείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων ζήτησε σήμερα ο δικηγόρος και πολιτικός ακτιβιστής Μιχάλης Παρασκευάς ενώπιον του επαρχιακού δικαστηρίου Λευκωσίας όπου παρουσιάστηκε για τρίτη φορά, κατηγορούμενος ότι ως αυτοτελώς εργαζόμενος, δεν πλήρωσε τις εισφορές του στο Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων, από τον Οκτώβρη 2012.
Πρόκειται για πράξη πολιτικής ανυπακοής, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τη διαγραφή των οφειλών του κράτους προς το Ταμείο, που ανέρχονται στο ποσό των 7,5 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Για κάποιες στιγμές της δικαστικής διαδικασίας, υπήρξε ένταση και υψηλοί τόνοι στον διάλογο μεταξύ του Μ. Παρασκευά και της δικαστή Χριστιάνας Παρπόττα, με θέμα το μαρτυρικό υλικό που ο κατηγορούμενος ζήτησε και ακόμα αναμένει να του δοθεί από την Κατηγορούσα Αρχή, δηλαδή τις Υπηρεσίες Κοινωνικών Ασφαλίσεων, για να καθορίσει τη θέση του, κατά πόσο θα παραδεχτεί ή όχι τις κατηγορίες εναντίον του.
«Εδώ δεν είμαστε για show»…
«Εδώ δεν είμαστε για να αντιδικήσετε μαζί μου, ούτε για να κάνουμε show σε οποιονδήποτε», είπε η δικαστής, κάποια στιγμή που θεώρησε ότι ο κατηγορούμενος τη διέκοψε ενώ μιλούσε. «Αν νομίζετε ότι έχω το χρόνο να έρχομαι σε ένταση ή αντιπαράθεση μαζί σας, λυπούμαι αλλά δεν τον έχω», πρόσθεσε.
«Απολογούμαι εντιμοτάτη, το σέβομαι απόλυτα, αντιλαμβάνομαι τη θέση σας, ήμουν έντονος», ανέφερε ο κ. Παρασκευάς και συνέχισε: «Πάντως εγώ αντιμετωπίζω το κυπριακό κράτος ως ενιαίο σύνολο»…
H δικαστής απάντησε ότι «εγώ δεν εντάσσομαι στο ενιαίο σύνολο του κράτους. Είμαι ανεξάρτητη εξουσία και κάθομαι στην έδρα για να εφαρμόζω τους νόμους».
Της ανταπάντησε ως εξής ο κ. Παρασκευάς: «Εντιμοτάτη, θεωρώ ότι η ποινικοποίηση της μη καταβολής εισφορών στο ΤΚΑ, εξυπηρετεί συγκεκριμένο σκοπό. Θεωρώ ότι ενώ εγώ καταβάλλω εισφορές, το κράτος, σύμφωνα με τη Γενική Ελέγκτρια, αποδεδειγμένα σπαταλά τα λεφτά του Ταμείου για σκοπούς άλλους από αυτούς που προνοεί το Σύνταγμα. Η θέση μου λοιπόν είναι ότι νομιμοποιούμαι να προστατεύσω το Σύνταγμα και να μην καταβάλλω εισφορές. Υπάρχει ο ισχυρισμός από τον Διευθυντή Κοινωνικών Ασφαλίσεων, ότι είναι βιώσιμο το Ταμείο, κάτι που εγώ αμφισβητώ έντονα, σύμφωνα με τις εκθέσεις της Γενικής Ελέγκτριας. Μου είπε ο Διευθυντής Κοινωνικών Ασφαλίσεων Θεοφάνης Τρύφωνος ότι η αναλογιστική μελέτη δόθηκε στους κοινωνικούς εταίρους που είναι οι συντεχνίες και οι οργανώσεις εργοδοτών. Εμένα δεν με εκπροσωπούν και ως πολίτης θέλω την αναλογιστική μελέτη για να μπορώ να καθορίσω τη θέση μου. Θεωρώ ότι τα 7,5 δις ευρώ δεν θα επιστραφούν ποτέ».
*Να σημειώσουμε ότι στο τέλος της διαδικασίας, τόσο ο δικηγόρος, όσο και η δικαστής δήλωσαν την εκτίμηση και τον σεβασμό τους ο ένας προς τον άλλο.
Συμπαράσταση από συμπολίτες
Η έναρξη της δίκης του «ανυπάκουου» δικηγόρου, έγινε στις 13 Μαρτίου 2014, συνεχίστηκε στις 10 Απριλίου 2014 και σήμερα 12 Μαϊου 2014, ενώ επόμενη δικάσιμος ορίστηκε η 1η Ιουλίου 2014. Ο Μιχάλης Παρασκευάς, αξιοποιεί τη δίκη του, προσπαθώντας να διευρύνει σε μαζικό κίνημα την πολιτική ανυπακοή του και την ενέργειά του να μην καταβάλλει τις εισφορές του στο Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων. Ήδη, συστάθηκε 11μελής προσωρινή επιτροπή για την Πρωτοβουλία Κοινωνικού Ελέγχου και Αυτοδιαχείρισης του Ταμείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων που οργανώνει ενημερωτικές συναντήσεις ενδιαφερομένων πολιτών σε όλες τις πόλεις.
Το πλέον κρίσιμο έγγραφο
«Είμαι ικανοποιημένος που μου δόθηκε χρόνος και εξήγησα στο δικαστήριο αναλυτικά, γιατί θεωρώ σημαντική την πρόσβαση στην αναλογιστική μελέτη, που είναι το πλέον κρίσιμο έγγραφο», δήλωσε στο Sigmalive μετά τη δίκη, ο κ. Παρασκευάς. «Μου δόθηκε η ευκαιρία και αγόρευσα επί της ουσίας και είναι πλέον ηθικά υποχρεωμένο το κράτος να μου δώσει την αναλογιστική μελέτη. Αν δεν τη δώσει, σημαίνει κρύβει στοιχεία»….
Εξηγώντας ενώπιον της δικαστή γιατί θεωρεί ουσιαστική την αναλογιστική μελέτη, ο Μιχάλης Παρασκευάς  αναφέρθηκε στην έκθεση της Γενικής Ελέγκτριας του 2012 ότι το υπόλοιπο του Ταμείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων ήταν περίπου 7 δις ευρώ. «Αυτό είναι ουσιώδες», πρόσθεσε, «γιατί σύμφωνα με το νόμο με τον οποίο κατηγορούμαι εγώ, ο Γενικός Ελεγκτής είναι το αρμόδιο όργανο που ελέγχει τη διατήρηση του Ταμείου που βάζω εγώ τα λεφτά μου. Η ίδια η Γενική Ελέγκτρια, διαπιστώνει ότι αυτό το ποσόν θεωρείται ως μη πραγματικό αποθεματικό για σκοπούς της αναλογιστικής μελέτης. Η Γενική Ελέγκτρια σύμφωνα με το νόμο περί Κοινωνικών Ασφαλίσεων, διαπιστώνει επανειλημμένως σε πολλές εκθέσεις της ότι κατασπαταλήθηκαν αυτά τα λεφτά για σκοπούς άλλους από αυτούς που προνοούνται στο άρθρο 9 του Συντάγματος (για το δικαίωμα του κάθε πολίτη σε αξιοπρεπή διαβίωση). Για να μπορώ να καθορίσω τη θέση μου ως υπεράσπιση, θέλω τουλάχιστον να έχω πρόσβαση στην αναλογιστική μελέτη που αφορά τη βιωσιμότητα του Ταμείου και σε όλες τις πληροφορίες που αφορούν το Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων».
«Δεν λήφθηκαν καταθέσεις»
Ο Μιχάλης Παρασκευάς δήλωσε στο Sigmalive ότι απαντώντας σε γραπτό αίτημά του για απόδοση σε αυτόν, του μαρτυρικού υλικού, ο Διευθυντής των Υπηρεσιών Κοινωνικών Ασφαλίσεων Θεοφάνης Τρύφωνος, του έστειλε στις 6 Μαϊου 2014 την ακόλουθη επιστολή:
«Αναφέρομαι στην επιστολή σας  ημερ. 24.3.2014 και σας πληροφορώ ότι η πιο πάνω ποινική υπόθεση, αφορά παράλειψη καταβολής εισφορών για την περίοδο από 1.10.2012 μέχρι 6.1.2013 ως αυτοτελώς εργαζόμενο πρόσωπο. Μέχρι σήμερα εξακολουθείτε να οφείλετε σε σχέση με την υπόθεση αυτή το συνολικό ποσό που ανέρχεται σε 663,16 ευρώ. Όσον αφορά το αίτημά σας για να σας δοθούν οι σχετικές καταθέσεις που αφορούν την πιο πάνω ποινική υπόθεση, επιθυμώ να σας πληροφορήσω ότι λόγω της φύσης της υπόθεσης, δεν υπήρξε ανάγκη λήψης καταθέσεων. Αναφορικά με το αίτημά σας για πληροφόρηση αναφορικά με την οφειλή του κράτους προς το ΤΚΑ σας παραπέμπω στην συνάντηση που είχαμε στις 28.3.2014, κατά τη διάρκεια της οποίας, σας παρουσίασα τα στοιχεία αναφορικά με το κυβερνητικό χρέος. Ιδιαίτερα επιθυμώ να σας παραπέμψω στην πρόνοια του κρατικού προϋπολογισμού του 2014 ο οποίος ως γνωστό ελέγχθηκε από την Τρόικα και ο οποίος προνοεί την καταβολή τόκων προς το Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων».

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου