Τετάρτη 22 Ιουλίου 2015

<<ΝΑ ΓΙΑΤΙ ΚΑΤΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ>>

Κάποιος λήπτης των άρθρων μου έστειλε τις πιο κάτω απίστευτες πραγματικές ιστορίες που απεικονίζουν την εγκληματική στάση τραπεζών και τραπεζιτών  στην περίοδο της φούσκας που οδήγησε σε κατάρρευση το τραπεζικό σύστημα στην Κύπρο. Διαβάστε τες, θα σας ανέβει το αίμα στο κεφάλι.

Όμηρος Αλεξάνδρου

Ιστορία Νο.1
Συναντήθηκα τυχαία με τον επιχειρηματία Μ.Π. στην αποθήκη του.
Συζητώντας για τις τράπεζες μου είπε:
Κάθισε  να σου διηγηθώ τι μου συνέβηκε!
Τον Οκτώβριο του 2012 με πλησίασε ένα άτομο και με ρώτησε αν θέλω δάνειο ενός εκατομμυρίου από την Συνεργατική Τράπεζα.
Εγώ του είπα:  Μόνο με το ποσό μου σηκώνεται η τρίχα αλλά ναι το θέλω  ( του είπα έτσι για να δω τι θα συνέβαινε)!
Μου είπε:  ΟΚ Θα πρέπει να μου φέρεις τίτλο ιδιοκτησίας ενός ακινήτου, αξίας περίπου γύρω στις €50,000.
Θ χρειαστεί επίσης να δώσεις και μίζες περίπου €50,000 .
Του είπα:  Τα έχω. Οκ έγινε.
Μετά από λίγες μέρες με πήρε τηλέφωνο και πήγαμε στην Συνεργατική Μ. στην Λάρνακα μαζί με ένα άλλο άτομο που όπως μου εξήγησε ήταν πρώην υπάλληλος τράπεζας.  Εκεί μου σύστησαν τον διευθυντή ο οποίος μου πρότεινε να υπογράψω έγγραφα με τα οποία θα μου δινόταν από εκείνη την στιγμή η πρώτη δόση του δανείου ύψους €330,000.-  και θα έδινα φυσικά και την μίζα!
Δεν πήρα το δάνειο, η απορία μου λύθηκε.

Ιστορία Νο.2
Στο καφενείο, σε χωριό της επαρχίας Αμμοχώστου με τον φίλο Γ. Μ.
Έλα φίλε να σε κεράσω ένα καφέ και σε θέλω να σου πω κάτι.
Με πλησίασε ένας από τους πρώην διευθυντές σας ο Χ.Σ. το 2012 και μου πρότεινε να μου δώσει η Τ.Κ. δάνειο €1,000,000.-  Να βάλω υποθήκη κάτι διαμερίσματα…. (θα κανόνιζαν εκείνοι για την εκτίμηση)μα που αξίζαν τόσα;
Του είπα:  Τι να το κάνω το δάνειο;   Εν θωρείς πάν ούλλα κάτω κάτω;
--  Να το πάρεις, να αγοράσεις σπίτια των κόρων σου, να τους αγοράσεις αυτοκίνητα, να αγοράσεις και για σένα, να τα γράψεις σε άλλο όνομα και μετά να βγεις σε πτώχευση.
--  Ρε μα θέλεις να με βάλουν μέσα;  Τον ερώτησα!
Μου απάντησε:
--  Ρε, δεν υπάρχει νόμος που να σε καταδικάσει σε φυλακή αν δεν το ξοφλήσεις!

Ιστορία Νο.3
Πήρα τηλέφωνο στην Πάφο, τον φίλο Σ.Π.  να του ευχηθώ Χρόνια πολλά, ανοίξαμε συζήτηση και μου είπε…
--  Ήρθε προχθές ένας φίλος και μου είπε ότι του εδώσαν δάνειο από την Συνεργατική 2,5 εκατομμύρια.
Τον ερώτησα τι έβαλεν υποθήκη και μου είπε…
-- Το μαζέριν και το χωραφούιν πάνω…
Εν ολίγοις θκιό γαουροτζιηλίστρες (τόσης έκτασης όσο πιάνει ο χώρος να κυλιστή ένας γάϊδαρος.
--  Ξέρω τα χωράφια που έβαλεν υποθήκη.    Τα "μαζέρκα" και έναν άλλο που εσού που είσαι τζιυνηός ούτε με GPS εν ημπορείς να πάεις να το βρεις.
--  Μα δεν έχει δρόμον;;  Ρώτησα…!!!
--  Ούτε μονοπάτιν δεν έχει όϊ δρόμον…!!!
Τον ερώτησε ο φίλος μου ο Σ.Π…. Τζιε τι θα κάμεις τωρά που δεν βαστάς να πληρώσεις το δάνειο;;;
--   Έτα τζιαμέ κουμπάρε τζιαι ας τα πιάσουν.   Εγιώ τα δκυόμιση εκατομμύρια έφατα…!!!

Ιστορία Νο.4
Πήγα σε σπίτι φίλου, του Σ.Γ. σε άλλο χωριό της Αμμοχώστου για να τον δώ…
Μου είπε…
--  Ρε φίλε εκάμαν τα γέρημα ολάν…
--  Τζιεί τζιε που τα γέρημα του απάντησα…!!!
--  Έχω ένα πρόβλημα τζιε δεν ξέρω τι θα κάμω…
--  Τι πρόβλημαν έχεις;;;
--  Εδώκαν της κόρης μου ένα δάνειο €200,000.- η Λαϊκή Τράπεζα, στεγαστικόν, τζιε δεν μπορεί να το ξοφλήσει…
--  Είσαι  εγγυητής;  Τον ρώτησα.
--  Όϊ .
--  Έβαλες κάτι υποθήκην;
--  Ναι, εβάλαν υποθήκην ένα χωράφιν μου που εφάπτεται του συρματοπλέγματος των Τούρκων 4 σκάλες…
--  Μόνον;
--  Ναι, εκτιμήσαν το για 400,000.-   Ούτε €4,000 δεν πάει τωρά…!!!
--  Γιατί τότες επήαιννεν;;;
--  Ούτε τότες.    Άτε άτε να πήαιννεν 10,000.- με το ζόριν…



Ιστορία Νο.5

Σε εγκαίνια καφετέριας στο Παραλίμνι, πίναμε καφέ με τον πατέρα του ιδιοκτήτη, περνούσε κάποιος Αρχιτέκτονας Πολιτικός Μηχανικός .
-- Κόπιασε κύριε Χ. να πιούμεν καφέ..
-- Τι γίνεσαι; Μα έφυγες από την τράπεζα;
--  Εεε ναι, τον περασμένον Αύγουστο, τα έκαναν μαντάρα και με απείλησαν κιόλας.  Άλλοι έφταιξαν άλλοι πλήρωσαν.
--  Του είπαν την ιστορία  Αρ. 3. και μου είπε…
--   Να σου πω την δική μου εμπειρία…   Εμένα μου έστελναν πελάτες και μου ζητούσαν να τους βγάζω εκτιμήσεις για διορθώσεις κατοικιών για να τους δίδουν δάνεια και μετά ήθελαν να τους εκδίδω και πιστοποιητικό, υποτυπώδες δήθεν ότι έγιναν οι επιδιορθώσεις.
--  Ε καλά που είναι το κακόν;;;
--  Τα δάνεια χρησιμοποιούνταν για άλλους λόγους, για να αγοράσουν αυτοκίνητα πολυτελείας και για να παν ταξίθκια.   Οι τραπεζίτες το γνώριζαν.   Τους αρνήθηκα  να εκδίδω ψευδή πιστοποιητικά αλλά επέμεναν ότι είναι υποτυπώδη.  Τους είπα, στείλτε τους αλλού.  Εγώ δεν εκδίδω…!!!  Πήγαιναν σε άλλους και τους τα έδιναν…!!!
--  Τι τα θέλεις;;;

Ιστορία Νο.6
Ο Κ.Χ. μικρός επιχειρηματίας από το Παραλίμνι πήγε στην Λ.Τ. (ήταν πελάτης τους) και στο αστείο τους είπε…
-- Δώστε μας και εμάς κανένα δάνειο τα ευλοημένα να περάσουμεν…
Του φώναξε φίλος του υπάλληλος και του είπε…
--  Έλα μέσα…   Θέλεις να σου συμπληρώσω τις φόρμες….  500,000 είναι καλές;;;
--  Παρέτα με ρε.. Του απάντησε ο επιχειρηματίας !
--  Ρε φίλε θέλεις 1,000.000;;;
-- Ρε μα επέλλανες;
-- Θέλεις παραπάνω;;;
--  Ηντα λόης εν να τα πιάσεις πίσω άμα δεν μπορώ να τα πληρώσω;
-- Εγώ θα έβρω τρόπο να τα πιάσω, τι σε κόφτει εσέναν;
(Σχόλιο δικό μου… Από τους καταθέτες και από τα ταμεία προνοίας των υπαλλήλων)
--  Ο εν λόγω υπάλληλος εξακολουθεί να εργάζεται σήμερα στην Τ.Κ. και να αμοίβεται παχουλλά.  Εγώ όχι…!!!   Απειλήθηκα από τους διευθυντές της Λαϊκής.


Ιστορία Νο.7

Κάποτε, γύρω στο 2003, θέλησα να αγοράσω ένα ακίνητο σε γεωργική ζώνη…
Ο ιδιοκτήτης μου ζήτησε 60,000 λίρες.  Επειδή μου φάνηκε υπερβολικό το ποσό, τον ρώτησα σαν να μην ήξερα.
--  Μα τι ζώνη είναι εκεί;  Γεωργική μου απάντησε, αλλά έχω εκτίμηση της τράπεζας για 60 χιλιάδες, μου είπε και άμα θέλεις έλα να σου την δώσω.
-- Πήγα, περισσότερο από περιέργεια και μου την έδωσε.  Όντως για 60,000 λίρες.
Μετά από αυτό είπα να συμβουλευτώ φίλο μου εκτιμητή για το ακίνητο.
Τον πήρα τηλέφωνο, πήγα και τον βρήκα.  Δεν του είπα ότι είχα εκτίμηση για 60,000 .
Τον ρώτησα για το συγκεκριμένο, έριξε μια ματιά στον χάρτη του και μου είπε:
-- Να σπάσει η πέτρα 30,000 λίρες.
--  Μα αυτός έχει εκτίμηση της τράπεζας για 60,000 του είπα…!!!
Χαμογέλασε ειρωνικά και μου είπε:
--  Έλα να δεις εδώ, δείχνοντας μου ένα ακίνητο έξω από μια γειτονική κοινότητα…
-- Αυτό το τεμάχιο πάει δεν πάει 40,000 λίρες.  Ο ιδιοκτήτης ζήτησε από την τράπεζα σου δάνειο 60,000.
--  Για να του δώσει τις 60,000 θα έπρεπε να βάλει υποθήκη τουλάχιστον 80,000.
--  Με πήρε λοιπόν ο διευθυντής σου χτες και μου είπε…
--  Κάνε του μια εκτίμηση για 85,000 να τον βοηθήσουμεν…
--  Και την έκανες;;;;  Τον ρώτησα!!!
-- Τι θέλεις ρε φίλε;  Να πεινάσουν τα παιδιά μου…  άμα δεν του την έκανα θα μου ξανάστελνε υπόθεση εκτίμησης η τράπεζα;;;

Ιστορία Νο.8

Διαπιστώθηκε ότι η σύζυγος υψηλά ιστάμενου  προσώπου που εργαζόταν στην Λ.Τ, έδινε μεγάλα δάνεια με προσωπικές εγγυήσεις, αφού ο σύζυγός της ερχόταν σε συνεννόηση με τον ηγέτη κόμματος ο οποίος πίεζε την τράπεζα για να τα δώσει.  Η σύζυγος έπαιρνε τις προαγωγές, ο σύζυγος τις ψήφους και η τράπεζα το χρέος.  Σήμερα η σύζυγος διοικεί κατάστημα της Τ.Κ. με 20 υπαλλήλους και με 4 προαγωγές ενώ όταν ήταν στην Λ.Τ. ήταν διευθύντρια σε μικρό κατάστημα με 3 υπαλλήλους και τα έκανε και μαντάρα.  Η ίδια έδινε στεγαστικά δάνεια χωρίς συνεισφορά. έκανε δύο δάνεια π.χ. ένα 50 χιλ και ένα 150,000 και έβαζε το μικρό ως συνεισφορά.  Αυτό είναι τραπεζική απάτη.

Ιστορία Νο.9


Ενώ ήμουν ακόμα υπάλληλος στην Τ.Κ. διάβαζα έκθεση συναδέλφου η οποία θα συνόδευε την αίτηση πελάτη για στεγαστικό δάνειο 100+ χιλιάδων.  Έγραφε στην έκθεση…
Ο πελάτης έχει συνεργασία με την τράπεζα μας από το …….(έτος)     Ήταν πάντοτε τυπικός με τις υποχρεώσεις του, δεν υπερέβηκε ποτέ το όριον του τραχουμένου του και είχε εξοφλήσει χωρίς καθυστερήσεις δάνειο 4000 ευρώ το οποίο είχε πάρει για αγορά αυτοκινήτου.  Ο πατέρας του είναι πελάτης μας από το…….(έτος) και έχει τις πιο κάτω εμπρόθεσμες καταθέσεις.
--  Από την πόλη έρχομαι και στην κορφή κανέλα…   Τι σημασία είχαν οι καταθέσεις του πεθερού και του πατέρα του με την δική του αξιοπιστία;;;



Ιστορία Νο.10

Επιχειρηματίας από την Αμμόχωστο Γ.Γ. είχε ζητήσει το 2012 δάνειο 4 εκ. από την Τ.Κ.
Η τότε Τραπεζίτης του συγκεκριμένου πελάτη έδωσε αρνητική έκθεση για τον συγκεκριμένο πελάτη αναφέροντας ότι ο κύκλος εργασιών του δεν δικαιολογούσε το ποσό αυτού του δανείου, αλλά και οι εξασφαλίσεις τις οποίες θα κατέθετε ήταν μειωμένες και δεν ήταν απαλλαγμένες από άλλες υποθήκες….    Η τραπεζίτης δεχόταν συνεχώς πιέσεις από τον κ. Σ……. και τον κ. Κ……..    Μετά από αφόρητες πιέσεις η τραπεζίτης ενέδωσε στην παραχώρηση δανείου ύψους 1,5 εκ.   Μετά από 2 εβδομάδες οι πιο πάνω ……επισκέφθηκαν το κατάστημα στην Αμμόχωστο και ειρωνευόμενοι είπαν στην υπάλληλο.  Δεν του έδινες εσύ αλλά πήγε στην Λ.Τ. και του έδωσαν 9 εκ.
Ερώτημα….     Που χρωστά τώρα ο επιχειρηματίας τα 10,5 εκ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
Ωστόσο οι κύριοι της Λ.Τ. απολαμβάνουν ακόμη τους παχυλούς μισθούς τους στις θέσεις της  υπαλλήλου της Τ.Κ. και του συζύγου της οι οποίοι τριβολίζονται να βγάλουν τα προς το ζειν.
Υπάρχουν και άλλες πολλές ιστορίες αγαπητή Γωγώ.   Αμέτρητες  …!!!
Οι τράπεζες ήξεραν πολύ καλά το οικονομικό προφίλ του κάθε πελάτη τους.  Απλά έκαναν τα στραβά μάτια, άλλοι για να καλύψουν τους υπερβολικά ψηλούς τους στόχους που τους έβαζαν τα αφεντικά με σκοπό να πάρουν την προαγωγούλα  και άλλοι για να πάρουν τα μπόνους, αφήνοντας τον κυπριακό λαό με τους πόνους της ανεργίας και της οικονομικής εξαθλίωσης.


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου